Pobierz aplikację skanując QR code

Pobierz aplikację

Fundacja UniCredit uruchamia drugą edycję Platformy UCF Edu-Fund, inicjatywy mającej na celu walkę z wykluczeniem edukacyjnym i promowanie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji w krajach europejskich, w których działa UniCredit. Oznacza to nowy krok w kierunku jeszcze silniejszego zaangażowania we wspieranie młodzieży, po wielkim sukcesie pierwszej edycji, w ramach której wybrano 30 programów o dużym wpływie w całej Europie.

Uruchomienie następuje po konferencji UnConference, dwudniowym wydarzeniu zorganizowanym w centrali Grupy UniCredit, które zgromadziło zwycięskie organizacje z pierwszej edycji. Spotkanie stworzyło przestrzeń do wyjścia poza rezultaty i otwartej dyskusji na temat słabości, wyzwań i porażek, uznając, że społeczność, angażująca szkoły, praktyków, organizacje i współpracowników, jest prawdziwą siłą napędową znaczących zmian. Dla Fundacji UniCredit porażka nie jest końcem procesu, lecz początkiem dialogu, który buduje zaufanie i otwiera nowe możliwości dla relacji między darczyńcami a organizacjami non-profit.

Platforma, otwarta od 17 listopada 2025 r. do 16 lutego 2026 r., oferuje organizacjom pozarządowym środki w ramach budżetu do 6 milionów euro na wsparcie programów skierowanych do uczniów szkół średnich niższego i wyższego szczebla (w wieku 11–19 lat). Kwalifikujące się wnioski mogą dotyczyć zapobiegania wagarom, szkolenia nauczycieli, doradztwa uniwersyteckiego oraz rozwoju umiejętności potrzebnych do wejścia na rynek pracy.

Platforma UCF Edu-Fund jest otwarta dla organizacji non-profit z udokumentowanym doświadczeniem w sektorze edukacji i oferuje trzy strumienie finansowania – małe, średnie i duże – z dotacjami w wysokości od 100 000 euro do ponad 1 miliona euro, wspierając programy lokalne, krajowe i międzynarodowe. 

W tym roku inicjatywa obejmuje 13 krajów: Austrię, Bośnię i Hercegowinę, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Niemcy, Węgry, Włochy, Polskę, Rumunię, Serbię, Słowację i Słowenię.

Silvia Cappellini, Dyrektor Generalna Fundacji UniCredit, skomentowała: „Dzięki nowej edycji Platformy Edu-Fund kontynuujemy inwestowanie w nasze społeczności poprzez projekty, które stawiają je w centrum, wzmacniając sieci wsparcia i pomagając w skalowaniu udanych praktyk już istniejących w lokalnych ekosystemach edukacyjnych. Naszym celem jest zapewnienie, że żaden talent nie pozostanie niewyrażony i żadna szansa na rozwój nie zostanie utracona”.

Wnioski należy składać za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej:
https://www.unicreditfoundation.org/en/education-support/2025-26-ucf-edu-fund-platform-second-edition

Dalsze informacje są dostępne na stronie internetowej Fundacji UniCredit:
https://www.unicreditfoundation.org/en

 

O UniCredit w Polsce

UniCredit w Polsce to połączenie szybkości i atrakcyjności fintechu z siłą i zaufaniem banku uniwersalnego. Jako część jednego z największych banków w Europie, obsługującego ponad 15 mln klientów, w tym 1 milion firm, bank łączy 150 lat doświadczenia Grupy z nowoczesnym podejściem do finansów i rolą paneuropejskiego centrum innowacji.

Rozwija superszybką, przejrzystą bankowość w aplikacji all-in-one oferując innowacyjne produkty dla klientów indywidualnych, biznesowych i korporacyjnych. Oferta obejmuje m.in. topowe kursy walut, konta oszczędnościowe bez limitu, superszybkie kredyty w aplikacji (również dla firm), darmowe konta osobiste i firmowe, bezpłatne bankomaty na całym świecie oraz unikalne inwestowanie w pięciu walutach – w Polsce i globalnie w jedną z najszerszych ofert dostępną w aplikacji.

UniCredit zapewnia pełną obsługę omnikanałową dzięki flagowym oddziałom w kluczowych miastach oraz Centrum Wsparcia. W obszarze Private Banking i Wealth Management oferuje spersonalizowane doradztwo i dostęp do międzynarodowych rozwiązań Grupy, w tym Schoellerbank. Klientom korporacyjnym i instytucjom finansowym zapewnia kompleksowe wsparcie – od zaawansowanych produktów transakcyjnych po finansowanie kompleksowych projektów inwestycyjnych, w tym M&A.

O Grupie UniCredit

UniCredit to paneuropejski bank komercyjny oferujący unikalne usługi we Włoszech, Niemczech oraz Europie Środkowej i Wschodniej. Obsługujemy ponad 15 milionów klientów, którzy są w centrum wszystkich naszych działań na wszystkich rynkach.

Grupa jest zorganizowana w czterech głównych regionach i dwóch obszarach produktów: Corporate i Individual Solutions. Taka struktura pozwala nam pozostawać blisko klientów, jednocześnie wykorzystując skalę całej Grupy do opracowywania i dostarczania najlepszych produktów na wszystkich rynkach.

Cyfryzacja i silne zaangażowanie UniCredit w zasady ESG są kluczowymi czynnikami naszego modelu biznesowego. Pomagają nam one zapewnić doskonałość naszym interesariuszom i stworzyć zrównoważoną przyszłość dla naszych klientów, społeczności i pracowników.

 

Kontakt dla mediów

Sabina Salamon


Corporate Communications Director
UniCredit Poland


sabina.salamon@unicredit.pl

Vincenco Gallimi


Global Head of Media Relations
UniCredit Group


vincenzo.galimi@unicredit.eu